четвъртък, 3 май 2012 г.

Алпиниада на Враца

Мартин Маровски по Мазохисти - LA VOIE DES MASOCHISTES
Наближава време за алпиниадата на Враца. От рано се уговаряме с Марто да сме свръзка и чакам момента, когато ще съм на скалата. Този път от Стара Загора отново сме голяма компания. Различни възможности, различни мераци, всеки си има собствена настройка. Разпределяме се по колите, за да оптимизираме транспорта и разбира се неизбежното объркване пак се случва. Извикан съм в командировка в Добрич до петък. Впоследствие разбирам, че се налага ангажиментът да продължи до събота сутринта. 
Христо Парапанов по Иван Вазов
Изпадам в тих ужас. Изведнъж всичко се оплесква. Касапницата е пълна. Раздирам се от ярост и не ме свърта на едно място. Ако бях куче сигурно щях да изпохапя всичко живо наоколо с пяна на уста, изпаднал в неистов прилив на бяс. До последно обаче съм решен да намеря път за излизане от ситуацията и още с пристигането си в централата на фирмата уведомявам ръководството за намеренията си. Изхода от лабиринта изведнъж се оказва пред очите ми и решението е влака за Пловдив, заминаващ в петък вечер, в 21:20 ч. 
В синьо: Топъл хляб и шарена сол, 7 А1, 290 м., 29.04.2012 г.,
М. Маровски, Гр. Вътев, Н. Леваков
 

Снимка от
http://climbingguidebg.com/
Линия на маршрута: Никола Леваков
28.04.'12, Събота. В 03:55 ч. слизам на гарата в Стара Загора и почти спринтирам до дома като само се отбивам за баница, която поглъщам с шише боза, за да живна след налегналия ме глад. Багажа е събран за норматив. В банята приключвам набързо. Жоро ме чака навреме пред тях и след напрегнато шофиране в 09:00 акостирам във Враца. Марто е на линия и ме чака. Първоначалната промяна в плановете леко е прекършила ентусиазма му, но бързо се отправяме към тур Мазохисти - LA VOIE DES MASOCHISTES, до който достигаме изкатервайки първо Диана. Следват На къде си мислиш, че отиваш, Бе?, Иван Вазов и Милен.

В чувала, навън или в палатка, сънят винаги е здрав след ден изпълнен с катерене!
Добро утро приятели!
29.04.’12, Неделя. Преди месеци, не помня вече по кое време точно на 2011 г. с Никола и Марто започнахме премиерен маршрут на Централна стена между Орловец и България 1300. За два дни с нощувка на порта ледже успяхме да завършим шест въжета. 
По четвърто въже на Топъл хляб и шарена сол
Решаваме, че днес е времето да опитаме продължение нагоре. Толкова хубаво са се получили тия въжета, че избухвам от кеф докато напредваме малко по малко. Най-трудни са първо и четвърто въже. Марто води първо, а аз след него се опитвам да мина чисто. До някъде се справям добре и се кефя ужасно, но стигам до положение в което увисвам. Хм! Явно ще се срещнем с теб отново на ринга.
Марто и Никола по четвърто въже на Топъл хляб и шарена сол
Топъл хляб и шарена сол, 7 А1, 290 м., 29.04.2012 г.,
М. Маровски, Гр. Вътев, Н. Леваков
 
На четвърто въже водя аз. Безкрайно интересно! Миналия път честта да избере линията за преминаване се падна на Марто. Тогава небесните куки намериха приложение. Сега освен двата поставени от него болта решавам да сложа и още. Трудно е много. Поне за мен. По пътя нагоре със старите два болтовете стават четири. Марто се пробва след мен, но... явно и тук ще има заигравка.
По пътя нагоре почистваме от лабилни камъни, треви и клони, а слизането организираме за спускане на рапели. Изкатерването на шестте въжета ни отнема доста време. В късния следобед сме пред неизвестното ново. Тръгва Никола. Тръгва и скоро завършва последното въже от тура. Достигаме място, откъдето ако продължим, надясно трябва да влезем в Орловец, наляво в България 1300. Крайното решение е дотук и надолу. 
За името изникват дебати. Предложения няколко, но нищо окончателно. Никола днес отпътува и в движение се обажда с идея. Така се появява началното "топъл хляб", а аз избирам да го поръся с малко екзотика и така се получи Топъл хляб и шарена сол. 
Хайде хора, очакваме изкачвания и мнения!
01.05.'12. Дойде време и за закриване на алпиниадата. 
Честито на всички от АК ЖЕЛЕЗНИК за многобройните награди! Честито за упоритостта! 
Честито за вероятността да си изгубим Стената, благодарение "далновидното" решение на шепа управници!
Честито и за възможността да се докажем отново в борбата с трудностите и в желанието да осъществяваме мечтите си!
Кольо Колев
Снимка: Милен Колев

3 коментара:

  1. Браво чиче...след толкова несигурни дали ще дойдеш, няма ли, пак стана първи, та не можах аз :D Наесен пак
    Само да се оплача, че снимката не е на Борко, ами е моя и е от Миленски, а не от другия Борко :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинявам се за снимката Колев! Оправям инфото веднага.

      Изтриване
  2. Спестил си неделята, в която с талант се намесихме в деня ти с Кольо и Зори. Всичко е хубаво, когато свършва добре. За стената аз лично нямам притеснения. Живеем в 21-и век, уж сме в държава, членуваща в ЕС и нещата трябва да стават законово. Маноил колкото и да е огромен и да ми е симпатичен, ще трябва да пие една студена вода и да отстъпи...

    ОтговорИзтриване